Tavaszi hajtások

Sokan nem tétlenkedtek a hó alatt. A tulipánhadseregem kihajtott, de a zöldségek sem nyugszanak.

 Metélőhagyma és sarjadékhagyma 

Spárga

Hétvégén vásároltam is. Lassacskán minden megvan, amit szerettem volna, meg az is, amit nem. Csak 2-3 zacskó zöldségre csábultam el. Mert lila karfiol, sőt pagoda típusú brokkoli sem volt betervezve, de szeretném őket kipróbálni. Ismét, mert volt már közünk egymáshoz, de csúfos véget ért a kapcsolat. Idén újult erővel állok elébük és nagyon reménykedem a boldog befejezésben. A többiek összefoglalva:

Bevásárlólista
Teljesítve
Szárzeller
Tall Utah
Sárgarépa
Rekord
Petrezselyem
Félhosszú
Saláta
Május királya
Dughagyma
300g Stuttgarter Riesen
200g Sonkahagma
200g Snowball
Tavaszi fokhagyma
15 fej
Póréhagyma
Tétényi áttelelő
Brokkoli
Limba
Romanesco
Karfiol
Beta
Purple Of Sicily
Kelbimbó
Casiopea
Tavaszi mák

Zöldbab
Capitano, Slenderette
Bazsalikom
Fahéj illatú
Görög
Piroslombú
Zöldlombú
Sarkantyúka

Sütőtök
Orange
Körte alakú paradicsom
Perun
Fűszerpaprika

Paprika
Senator
(gumós kömény)

(római saláta)
Ajándékba kaptam
(endívia)
Ajándéba kaptam
(cikória)


Kínai kel ’Hilton’

Cukkini ’Goldena’

A zárójeleseket kipróbálásra szerettem volna, de 1000 pénz fölött volt egy zacskó ára, úgyhogy mégsem vagyok annyira kíváncsi. Helyette érkezett egy levelem magocskákkal Krisztitől, amiben ilyen kincsek is rejtőzködtek a virágmagok között. Vannak még üres sorok, de remélem hamarosan kapok valahol tavaszi mákot, ha nem, akkor vetek abból, ami tavaly termett. Igaz, az őszi, de a semminél talán jobb lesz. Fűszerpaprikából a fajtát még nem sikerült eldönteni, olyan sok volt, de az legalább beszerezhető. Hagymából idén többet és több félét vettem, eddig csak negyed kiló vöröshagymát dugtam és 5 fej fokhagymát. Idén újdonság a kevésbé csípősnek ígért fehérhagyma. A sonkahagyma nem új fiú a kertben, de idén nem csak palántázom, hanem vettem belőle dughagymát is. Ráér még, de tervben van a zöld, széles hüvelyű zöldbab, az almamoly csapda,  Dipel a molyok ellen és kalcium-klorid lombtrágyának a paradicsomnak, paprikának, taplófoltosság ellen az almának. Lemosó permetezéshez van itthon Nevikén és bordói lé is. Hát ennyi. 

Küldöm minden olvasónknak az idei krókusz-szívemet.

Megjegyzések

Edina üzenete…
Szia!

Megírnád hol van ez a kert?Település érdekelne csak:),hihetetlen, hogy kibújt a spárga,köszi:Edina
Juhmeli üzenete…
Edina, én is csodálkoztam. :) Harkányban lakunk.
Zzev üzenete…
Nálam is megvan minden amit vetni akarok. Illetve még a hagymák nincsenek, de ott meg az akcióra várok.
Edina üzenete…
Mi azt termesztjük(spárgát), de holnap kimegyünk a területre(Szolnok) őszintén remélem nálunk nem így fest majd a dolog.Eddig a legkorábbi szedés március végén indult, de utána elfagyott és április 8-án indultunk újra.
BoGyo üzenete…
Csoda kertetek van!!! Sokkal előrébb vagytok mint mi:) A krókusz szív gyönyörű. Még mindig nem jutott időm megkeresni a magocskákat:( Pedig nagyon időszerű lenne.
Petra üzenete…
Remek ötlet volt a krókusz szív. Nagyon-nagyon mutatós és szívmelengető:)

Mennyi finomság lesz a te kertecskédben!
Juhmeli üzenete…
Mr. Pickles, szerencsére még nem sürget az idő. Én ritkán járok boltban, havonta egy-két alkalommal, az sem magos bolt, úgyhogy igyekeztem kihasználni a lehetőséget.

Edina, kíváncsi vagyok, mi újság nálatok. Drukkoltam, hogy aludjanak még.

BoGyo, még én sem vetettem, csak zellert, és a hétre is csak káposztáékat tervezem, de lassan elkezdődik a teli ablakpárkányok szezonja.

Petra, a próféta szóljon belőled!:) Ez a tavalyi kör, khmm tojás egy kicsit megbolygatva, kiszedtem az Angelique tulipánokat, akkor deformálódott el. Meglepődtem, mikor minden krókusz kinyílott és szívet formázott. Direkt sem tudtam volna szebbet.:)
chanson üzenete…
Nálad már tavasz van... a fejlécen is...

Nagyon szép ez a kert, annyira szívesen nézem a képeket... egy élmény. Az a szív pedig... :-)
Andrea üzenete…
Melinda!
Jól bevásároltál.)) Igaz Neked nagy a kerted, az én pici veteményesemmel szemben, tehát kellenek is a magocskák.))
Képzeld a fahéj és citrom illatú bazsalikom magocskáimból 1-2 kelt ki, ma újra megszórtam a "keltetőt".))
Az endivia salátamagot tavaly október végén elszórtam, egész szépen kijöttek, majd mielőtt jött a hideg letakartam fagyvédővel, tegnap mikor kimentem körülnézni és rózsákat, valamint meggyfákat metszeni, akkor láttam, hogy milyen szépen megmaradtak és még fejlődtek is. Most ha már jönnek a melegek - remélem márciusban - akkor szétültetem, és fejesedhet.))
Miként és hol fogod beszerezni a rebarbarát, mert nekem magról már 2 éve nem igen történik semmi.))
Juhmeli üzenete…
chanson, örülök, amikor másnak is tetszik, mert jó tudni, hogy nem csak az én elfogult szemem látja annak. Én tényleg hiszek abban, hogy már nem jön vissza nagy tél, a krókuszok nem hagynak más választást.:)

Andrea, ezek nem voltak, a megvan lista sokkal hosszabb volt. Ugye a legtöbb magot évekig használom, így csak azt veszek, ami elfogyott, vagy ki szeretném próbálni.
Én rebarbarát három éve vetettem magról, ki is keltek rendesen, a szárazság végzett sok palántámmal. A túlélőkből magamnak hármat tartottam meg, a többi ajándék lett. Nem csináltam velük semmi különöset. Majd körül nézek, hogy a szomszédból kapott idősebb tőről tudok-e fiókát leválasztani.
Várom a beszámolót az endíviák sorsáról.:)