Vásárfia


5x2 padlizsán palánta
2 lestyán palánta
2 édeskömény palánta
44 Kapia palánta
1 farmer dzseki
2 bokor "áfonya"
és új lakók

No, nem ők.

Előkészületek.

Pipipásztorok.
Ferivel és a macskával váltásban.

Az új fiúk.
New Hampshire és N. H. - Plymouth keverékek.
Egyelőre húszan vannak.


Egyéb rövid hírek:

Cicuka szülési szabadságon van. Hogy hol, azt nem tudni, enni sem jön haza.

Egyetlen futókacsa sem kelt ki.

A spanyolcsigáknak is ízlik a retek. Mindhárom fajta.

A palántákat ki is ültettem. Remélem nem fognak megfázni a jövő héten.

A rózsakertben 2 szőregi nem hajt, a többiek bimbóban. És találtam jópár verbéna utódot.


Ide költöznek az elvirágzott tulipánok és néhány évelő is.









Megjegyzések

Lidike üzenete…
Szép minden :D
Nekem a keltetőben 20 futókacsa tojás volt, de csak egy kelt ki belőle :( A legrosszabb az egészben, hogy nem is a mi tojásaink voltak, hanem valaki megkért, hogy keltessem ki. Mondtam neki, hogy kacsatojást sosem keltettem, de azt mondta, hogy próbáljuk meg, hát én megpróbáltam.
mancoka kertje üzenete…
Micsoda lista! Kápia nagyhatalom leszel!
Nagyon édesek a pipipásztorok, ahogy rácsodálkoznak az új lakókra!
Én is a hétvégén vettem 2 lestyán palántát ( a meglévő háromhoz), mert ebből rengeteg kell.
Nagyon szép lesz az új tulipánosod!
mennyi munkával jár a kert szépítése! Sok sikert hozzá!
Fernel üzenete…
Farmosodás útjára léptetek. Azért remélem, hogy az új fiúk nem mind fiúk,mert akkor csak levesetek lesz, piskótáról és tükörtojásról ne is álmodjatok :D
Jó kis vásár, nem bánnám, ha errefelé is lehetne ilyent találni.
Itt sajnos, csak egy nő foglalkozik csirkeárusítással. Kimentem megérdeklődni, és nagyon szomorú lettem, mert naposból lenne többféle is, de előneveltből csak egyfajta kettőshasznosítású. Az árus szerint azért kettőshasznú, mert vegyesen van kakas és jérce. Köpni-nyelni nem tudtam.
Akkor a mókiknak van újabb érdekesség :D Cukik.
Juhmeli üzenete…
Lidike, azért is rossz érzés, mert a bácsiéknak, akitől kaptam, korábban nagyon jó százalékban keltek, szinte minden tojásból lett kacsa. Idén még megpróbálkozunk tyúkkal is, csak még nem tudjuk, honnan szerezzünk tojást.
Juhmeli üzenete…
Mancoka, hát a paprikaszám az egy félreértés volt, megbeszéltek szerint fizettem, aztán itthon néztem, hogy duplaannyi a palánta, mint én gondoltam. Nem baj, legalább marad is valami.:)
Lestyánom még nem volt, hiába próbálkoztam évekig, nem kelt ki sosem, remélem, most megveti a lábát.

Te aztán tényleg tudod, mennyi meló van egy kertben, de hát ezért (is) csináljuk.:) Neked is jó munkát, és gyönyörű rododendronokat!
Juhmeli üzenete…
Fernel, nem mind fiú, remélem lesznek lányok is. Aztán még próbálok keltetni hozzzájuk. Addig meg, amíg nőnek és kiderül, hogy ki megy a levesbe, csináljuk a tyúkudvart és a palotájukat, mert ez csak ideiglenes szállás nekik.

A pécsi vásár, bár jóval kisebb, mint korábban volt, azért tényleg elég jó kis vásár, még a Macskajaj-ból is ide jönnek feleséget vásárolni.:) Lehetett bőven választani, legalább tucat helyről, hogy kinél, milyen, mekkora pipiket veszel. Én egy kistételes pasast választottam, de ő simán mondta a fajtákat, melyik mire jó. Magyar tyúkot senki nem árult, de a barátnőmnek van, csak ő most keltet, meg gyűjt, de majd beállok a sorba. Ez a New Hampshire jó lesz, sok tojást tud, és nagyobbra is nő, tényleg kettős hasznosítású, háztájinak alkalmas, de Feri már ábrándozik gyöngytyúkról is, szigorúan gasztronómiai szempontból, úgyhogy legközelebb, ha már kész az udvar, tuti beállít néhánnyal.

Ez a kettős hasznosítás, még mindig röhögök, gondolom, igencsak kiverte nálad a biztosítékot...
Oliv Flower üzenete…
Szépek a pipók, mennyi idősek? Az enyimek már két hónaposak. Rosszak mint az Ördüng. Állandóan ki akarnak menni a kertbe, semmi nem jó nekik, minden hely kicsi. Ja, és össze-vissza röpdösnek. Be kell az udvarukat fedni, mert már a másfélmétert tesztelik keresztbe és hosszába is.