Rengeteg dolog

Megszámlálhatatlan. Metszünk, nyírunk, vágunk, hordunk, aprítunk, ásunk, ültetünk, locsolunk. Az erőnlétem, pontosabban erőtlenségem még mindig legendás, nincs az a metszőszerszám, amit a nemlétező izmaimmal legalább közepes hatásfokkal működtethetnék, de akkor sem adom fel. Majd jövőre, ha akkor ráérek. Egy hete ágak-bogak potyognak a hajamból, a zsebeimből,  az alsóneműmből. Szóval, a barackok kivételével, amikhez még nem nyúltam, minden -szám szerint 21 vagy 22 vagy 23- gyümölcsfa gyötrésével végeztem. Ezt meg is ünnepeltem: titokban befaltam a gyerekek sportszeleteit, mindet a rózsák metszésével. Ők többen vannak, mint harminc. Közben Feri átültette a fél kiserdőt. Milyen egyszerű ezt így leírni! Pedig a legkisebb bokor is feladta a leckét, rendesen és alaposan körbe kellett táncolnia, mire a páciens hajlandó volt összekapni a gyökereit, becsomagolni a gilisztáit és átköltözni az új, és ideiglenes lakhelyére. 


Fügebokor kezelés alatt.

'Betty' magnólia költözik, épp csak besegítettem, de az ásót három perc alatt eltörtem. 


Kaci nálam hasznosabb segítség, nárciszokat költöztet a rózsakertbe.


Matyi is felfedezte az alumínium kiskapa által nyújtott örömöket, napi programmá vált eme ikonikus kerti eszközünk kidugott nyelvvel való forgatása.
Közben a veteményes is letisztítva várja a kapálógépet. A buxusok sorsán még gondolkodom.

A fátyolfólia alatt madárbegysaláta, spenót és tarack. 

A lilákkal búcsúznak a krókuszok, de már nyílnak a bőrlevelek gyönyörű és tartós, rózsaszín virágcsokrai.

 Túl vagyunk egy hatéves nektarinfa kivágásán, szomorú dolog volt, de szükséges. Tervben van még a nyáron virágzó díszbokrok metszése -japán gyöngyvesszők, hortenziák, mályvák, nyári orgonák-, az évelők visszavágása, átültetése, és ha a talaj engedi majd, a sárgarépa, petrezselyem, borsó vetése, a szomszédnénitől kapott saláta  palántázása, és zöldhagymának való hagyma ültetése.


Addig is élvezzük a sétát.
Szokás szerint, párosan.















Megjegyzések

Holdgyöngy üzenete…
Jó volt veled sétálni a kertetekben, s főleg a segítségekkel!Az átásás, kínlódom én is. Helyre legényke ez a kis Matyi!
florentine üzenete…
Nincs egy szem rukola sem a kertben és elvonási tüneteim vannak. Az összes kifagyott a télen, máskor ilyenkor már marokszám szedtem. Jövőre én is akarok fátyolfóliát! Amúgy meg: mindig feltölt, amikor a küzdelmeidet olvasom :-) Most éppen szegény ribizlibokraim kivágása. Öregek voltak, de nagyon nehezen adták meg magukat, most már viszont örülök, szebb lett a kert!
Nyözö üzenete…
Hát igen, dolog mindig van. De szerintem ahol dolog ott izom is akad. :D Nagyon jó ahogy mindenki szorgoskodik, sürög-forog. De látszik is, hogy szép rendet tartotok..
Az ásónyél meg hát ugye néha elsül, van az így . :D
mancoka kertje üzenete…
Jó olvasni, hogy mindenki mozog, mindenki dolgozik nálatok, még a legkisebb is! Sok kéz, hamar kész..... és ez így is van.
Őrületes nagy munka, amit most végeztek!
A csokit meg megérdemelted! Egészségedre!
Juhmeli üzenete…
Holdgyöngy, Matyi szívdöglesztő kismóki lett, állandóan mosolyog, már ha nem hisztizik.:)
Az átültetéskor borítékolható a meglepetés is, hogy az adott növény mégis megnőtt, sokkal jobban, mint azt gondoltuk, de ez csak olyan ásásos, simulásos közelségben derül ki.
Juhmeli üzenete…
Florentine, én is tudok és szeretek mások küzdelmeiből meríteni. Rukola maradt élve a fátyolfólia alatt, még most tér magához, jövőre lehet duplán takarom le, hogy ne csak mutatóba legyen.
Még jó, hogy a ribizlit könnyű szaporítani és hamar terem is, így gyorsan megvigasztalódik az ember.:)
Juhmeli üzenete…
Nyözö, izmok csak a torkomban vannak.:) Puding vagyok, de aztán csak a végére érek tízszer annyi idő, és megszámlálhatatlan kínlódás után. Már nem akarok kínlódni, azt hiszem öregszem.;)
A mókik idén új fejlődési stádiumba léptek, elkezdtek segíteni, tényleg segíteni. Nem is térek magamhoz, annyira meglepő és megható.
Juhmeli üzenete…
Mancoka, egyetértek, mind a négy sportszeletet megérdemeltem.:)

Tényleg jó látni, hogy jönnek, figyelnek, feladatot kérnek, lepkét kergetnek, ibolyát keresnek, lesik a kiskertjükben a növényeket. Mindent észrevesznek. Nagy áldás, hogy van kivel megosztani a kert örömeit.
Unknown üzenete…
Minden képednél csodálkozom, hogy nálatok mennyivel korábban jár a tavasz. Nálunk még most kezdenek virágozni a krókuszok. Fele ekkorák a nárciszok. Vigyázz a buxusaidra, mert nagy kincs az manapság. Az ország nagy részében kipusztította az összes bokrot egy ...lepke. Négy? gyerkőc mellett is hatalmas energiád marad, irigyellek! Én mindig csak az elmaradásaimat látom. Pl. most kerítést kéne javítanunk a tyúkok körül. A frissen ásott ágyásomba meghúztam a vetősorokat. Mire kiértünk, hogy vetünk, az egyik szökevény betemette az összes barázdát. El is ment a kedvem..., azóta várom az uramat, hogy segítsen a kerítésben :-).
Juhmeli üzenete…
Remélem, már nálatok is beindultak a növények, nálunk már nyílik a kajszi és a mandula. Puszpáng nálam is pusztult el, ezek a veteményesben, a nagy gazban bujdostak, így nem estek áldozatul, izgulok is, most hogy ilyen étvágygerjesztően felszolgáltam, mi maradt belőlük.
A tyúkok nagy lókötők, az egyszer biztos, nálam is kiverik néha a biztosítékot, de jófejek is. Hajrá veteményezés!